Jeges ár után a Tiszán

Jeges ár után a Tiszán!

Kínzó volt elviselni egy pergetőhorgásznak azt a hosszú időt, amíg be voltak fagyva a folyóink 2017. január-februárban! Maradtak a léki pecák, ami áthidaló megoldásnak megfelelt, de nem volt az igazi! Mikor már tudtuk, hogy változás lesz az időjárásban, és hamarosan távozni fog a jég a folyókról, bizakodóvá váltunk, de azt is tudtuk, hogy rengeteg munka áll előttünk, hogy a jégbefagyott csónakjainkat ki tudjuk menteni időben! Ezt nem részletezném, de sikerült! 2017. 02. 16-án a Kiskörei erőmű elengedte a jeges áradatot, és még aznap délelőtt le is vonult a Tiszaburai szakaszról, ahol én horgászom! Február 22-ig várni kellett arra, hogy a víz sebessége annyit lassuljon, hogy érdemes is legyen vízre szállni, és rápróbálni a szezonzáró gumihalazásra. Optimálisnak nem mondható körülmények között ez meg is valósult!

A víz átláthatósága nem volt több 20 cm-nél, de az elmúlt évek tapasztalatai azt mutatták, hogy kötelező rápróbálni ilyen koszos, hordalékos vízen is, mert az íváshoz készülő darabosabb halak február végén mindíg jól foghatóak itt a Tiszán! Persze ehez a szerencsefaktornak is jelen kell lennie, mert a süllők a koszos vízen sokat hibáznak, és sokszor nem épp úgy fogják meg a jiget, hogy az meg is akadjon! Azért sikerült pár kapásig elérni, és halig is sikerült eljutni. A Mikado cég teszthorgásza lettem a 2017-es évtől, így a cég termékeit is tudtam tesztelni ezen a szűk intervallumban, ami még hátra volt a süllőtilalomig, tehát február 28-ig. A Mikado Kamisori Zander botcsalád 35 gr-os egyrészes 198 cm-es pálcáját vittem magammal, hisz a víz még mindíg nagyon húzós volt, és kellett az erősebb felszerelés! Ehez egy Mikado Black Stone 20-as pergetőorsót, és egy 10-es Mikado Nihontó Octa Braid fonott zsinórt választottam! Rövid terepszemle után tudatosult, hogy kizárólag a szélvizekben kell keresni a halakat,a legkülső töréseken, mivel nagyon rohant a víz, és a faleveleket egy-két beletekerés után öklömnyi csomókban kellett lecibálni a gumihalról, és a jigről! Pár lemaradt hal után sikerült egy szép süllöt is megakasztanom, majd szákba terelnem. Ezt a napot így sikerült zárni, ami a körülményekhez képest várakozáson felüli volt! Pár nappal később kedves barátom, Nikodém Miklós meghívására a Tisza Dinnyésháti szakaszára kaptam meghívást! Egész pontosan 27-én, de csak délután értem rá, így 14 órára beszéltük meg a kikötőben a találkozót! Miki barátom már hamarabb hajóba szállt, és mikor felvett a kikötőben,mondta, hogy elég sok csónak van a meghorgászni kívánt pályán, de találni fogunk helyet. Így is volt, és mikor odaértünk, láttam meg,hogy a víz átláthatósága NULLA cm! Ezért a Mikado Fishunter 7 cm-es fehér gumihalát tűztem a micro jigre, ami 3.5 gr-os volt! Horgászatunk kezdetekor nem nagyon bíztam abban, hogy fogunk halat, mivel a nulla átláthatóság nem erre utalt! viszont az újbóli áradás miatt el tudtam képzelni, hogy beleférhet a halfogás is, és ez jött be, hála a mindenhatónak! 🙂 Több lemaradt hal után sikerült egy szép, 1 kg feletti kősüllőt és egy 5 kg körüli fogast fognom! Szuper délután volt! köszönöm Nikodém Mikinek az invitálást! 🙂 Másnapra ugyanígy terveztünk egy pecát, de sajnos olyan vihar kerekedett, hogy ki kellett hagynunk az utolsó napot, a február 28-át! Mikor újból kijutottam a vízre, az már március 5-e volt,és ha már süllőtilalom van, így a harcsára tettem a hangsúlyt! Azt is azért,mert tudtam, hogy a jeges ár borzasztó nagy vízhozama kimozdította a vermelő harcsákat, így esélyes volt, hogy sikerül fogni belőllük! A kiszemelt helyen, ami sok-sok bedőlt fát-és bokrot rejtett a víz alatt, tudtam, hogy ha nem rejtem el a gumiba a horgot, akkor biztos leakadás lesz a vége, így a jighorgott amennyire lehetett eldugtam a gumiban! Az első és a második dobásra már ütötte is, de nem lett meg egyik kapás sem! Ezután egy picit megjárattam a már jól bevált fehér 7 cm-es fehér Mikado fishunter gumiban a jighorgot, hogy kapáskor jobban akadjon! A harmadik dobásra megütötte és én bevágtam! Egy kb 8 kg-os harcsa volt a tettes! Nagyon szép délután volt ez is! Sajnos több kapást aznapra nem tudtam kicsikarni,de ne legyünk telhetetlenek! így is jól éreztem magam! Ezzel a képpel zárom a kis beszámolót,és kívánom,hogy görbüljön mindenkinek!

Forrás: https://mfishing.hu/cikkek/cikkek/jeges-ar-utan-a-tiszan| Szerző: Lipotium | Tulajdonos: MFishing